GeenSmaak

Monday, March 27, 2006

SF en overgewicht

Rond de kerstperiode kochten J. en ik een lateral thigh stepper, of eigenlijk een nep-versie daarvan, omdat ik graag goedkoop een strak en slank lichaam wil bereiken. Sindsdien stap ik regelmatig 's ochtend op het apparaat terwijl ik een Battlestar Galactica, Babylon 5 of Firefly aflevering kijk. De eerste 30-40 minuten van een aflevering sta ik dan te hopsen op dat geval en de laatste minuten eet ik mijn bakje muesli met yoghurt. Vervolgens spring ik onder de douche. Ik merk dat ik met wat lichaamsbeweging en een goede dosis SF de dag een stuk vrolijker begin dan zonder.

Zo ook afgelopen zaterdagochtend. Totdat J. me opbelde omdat de beneden buurvrouw hem aangesproken had op geluidsoverlast. "Het lijkt wel een marcherend leger" klaagde ze.

Ik kan u, lieve lezer, verzekeren dat dit echt funest is gebleken voor mijn humeur de rest van het weekend. Ik was chagerijnig, heb mezelf schandelijk zitten bezatten en J. uitgekafferd. Dit alles heeft ook nog eens een negatief effect gehad op mijn gewicht, dus ik voorspel dat er de rest van de week nog flink wat gemarcheerd gaat worden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home