GeenSmaak

Wednesday, March 09, 2005

eerste MRI scan 08-03-2005

Ik ben nu twee dagen op het lab aan het werk geweest. Ik moet zeggen dat ik het er vooralsnog erg naar mijn zin heb. Hoofd van dat lab binnen het John B. Pierce Laboratory is Dana Small. Zij heeft 1 super goede researchassistent die ècht alles kan en goed en nauwkeurige en bovendien volgens mij best veel inzicht heeft. Het is mij een compleet raadsel, maar zij wil niet haar PhD halen, maar wil volgend jaar beginnen met geneeskunde. Volgens mij verliezen ze met haar (Erika heet ze) een enorme hoeveelheid kennis en kunde, maar ja, zij wil nu eenmaal iets anders doen. Verder is er een part-time research assistent die nu nog ingewerkt wordt, en zij zal straks ook de opvolger van Erika weer inwerken. Dit meisje heet Regan. Ik profiteer er mooi van dat zij net iets voor mij ingewerkt is, want zij heeft een aantal dingen die voor Erika complete routine zijn netjes op schrift gezet. Verder is er nog Genevieve. Zij is net als ik een graduate student. Ik heb nog niet zoveel met haar gedaan, want zij is druk bezig met de analyse van een dataset. Maar de dataset die ik ga analyseren is een vervolg-studie van de hare, dus ik denk dat we nog heel veel samen gaan overleggen en dat ik nog heel veel aan haar zal vragen. Erika is trouwens ook enorm thuis in die analyses, dus er is meer dan genoeg kans voor mij om veel te leren.

Gek dat ik hier tegenop keek, want nu in de praktijk blijkt dat ik het helemaal niet erg vind dat ik niets weet, want ik vind het gewoon enorm leuk om te leren.

En er valt een boel te leren. Vooral ten aanzien van de veiligheid. Gisteren moest ik drie video's kijken: 1 over brandveiligheid, 1 over veiligheidsproblemen met laboratoria, en 1 over bloed-overdraagbare ziekten. Vandaag kreeg ik een veiligheidstraining voor alle zaken die niet in die video's behandeld zijn. Heel grappig dat 1 van de veiligheidsvoorschriften is dat er niet gegeten mag worden in de labs terwijl er in ons lab juist een studie waarin yoghurt gegeten moet worden gaande is. Verder heb ik vandaag een video meegekregen waarin de veiligheid rondom MRI scanners besproken wordt.

Vandaag heb ik mijn eerste fMRI sessie meegemaakt. Ik heb alles vanuit de controllerroom meegemaakt, want ik mocht de scannerruimte niet in omdat ik de video nog niet gekeken had. Dat kwam wel goed uit, want anders had ik mijn bh met metalen beugels uit moeten trekken. :D Volgend week kan ik de boel van wat dichterbij mee gaan maken en de week daarop van wel zeer dichtbij, want dan zal ik waarschijnlijk zelf proefpersoon zijn. Dan heb ik daarna nog iets van drie sessies waar ik bij kan zijn. Het is geen overweldigende hoeveelheid ervaring die ik dan op kan doen, maar toch best wel wat.

Ik heb ook kennis mogen maken met de Amerikaanse preutsheid. In het gebouw waar de MRI-scanner staat was eerst een tentoonstelling van beeldhouwwerken over borstkanker. En daar stonden *shock* *gasp* sculpturen van borsten. Maar daar hadden mensen aanstoot aangenomen en dus is het weggehaald.

Vanochtend was het zacht weer, maar toch een beetje regenachtig. Vanmiddag begon er plotseling een sneeuwstorm en ik had mijn leuke mooie schattige ballerina-schoentjes aan. Maar de sneeuw kwam tot aan mijn enkels. De wandeling naar huis was dus echt ijskoud.

Dana is nu op vakantie voor twee weken en morgen ga ik beginnen met de pre-analyse van een paar proefpersonen. Dat betekent dat de inhoudelijke discussies nu even op een lager pitje gaan en dat ik me op de analyse kan gaan storten. Ik heb er erg veel zin in.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home