GeenSmaak

Tuesday, March 22, 2005

New York

Ik heb een fantastisch weekend achter de rug.

Het huis van Dorien en Andre staat eigenlijk niet in Manhattan, zelfs niet in New York en ook niet in de staat New York. Het staat in de staat New Jersey, aan de andere kant van de rivier de Hudson. Maar hemelsbreed wonen ze heel dichtbij Manhattan, je hoeft alleen maar een brug over en je bent er al. Hun huis staat op de rotsachtige oever van de Hudson en kijkt uit over de rivier en de skyline van Manhattan. Omdat hun huis op een helling is gebouwd, en hun huis uit drie niveau's bestaat, krijg je een huis met drie terassen, telkens 1 op de verdieping eronder. Ze hebben een jacuzzi op het dak en alle luxe die je je maar voor kunt stellen. En het meest geniale stads-uitzicht van de hele wereld. Dorien en Andre zijn hele aardige en gezellige mensen. Grappig is dat Andre een rijke diamanthandelaar is, maar ik hem alleen maar in de weer heb gezien als zorgend type. Hij heeft mij vanuit de auto Manhattan laten zien, hij wast de incontinente kat uitgebreid, hij helpt de bij hen inwonende May (meisje met hersenbeschadiging na auto-ongeluk). En dat is dan een zakenman. Dorien werkt in de zorg en is mogelijk nog veel zorgzamer. Ze waren ook erg gezellig en lieten me erg op mijn gemak voelen.

Ik heb dus zaterdagochtend eerst New York verkend vanuit de auto. Toen heb ik de belangrijkste "attracties" al gezien (vrijheidsbeeld, ground zero, empire state building, Bull), vervolgens ben ik gaan winkelen in de omgeving van Soho, Union square en George Washington Square. In dat laatste parkje heb ik ook nog in de zon zitten kijken naar performing artists. Erg ontspannen, want het winkelen was erg druk, ook al heb ik wel wat leuke spullen gekocht. Die avond ben ik ook nog met Dorien en Andre uit eten gegaan.

Zondag hebben we een tentoonstelling bezocht. Heel bijzonder. Ik kan er niet heel veel over zeggen. Als je de kans hebt moet je de tentoonstelling zelf bezoeken, hij komt geloof ik na New York naar Parijs. www.ashesandsnow.org

Die middag heb ik nog wat foto-spullen gekocht in 's werelds ruimst geassorteerde fotowinkel. Dat kon die dag daarvoor niet omdat het een joodse winkel is en die zijn gesloten op sabbath. 's Avonds hebben we gegeten met vrienden van Dorien en Andre. Dat was wederom erg gezellig.

Maandagochtend vertrok ik met de trein richting New Haven vanaf Grand Central Terminal, dus de stationshal heb ik ook nog kunnen bewonderen.

Ik wil echt nog een keer terug naar New York en ook nog terug naar Dorien en Andre, maar ik denk dat dat niet meer gaat gebeuren tijdens dit bezoek aan de USA. Hopelijk over een jaar ofzo met Jochem.

Zoals jullie kunnen zien heb ik inmiddels een Blue-tooth adapter en kan ik mijn foto's uploaden. Sommige zijn zo slecht nog niet voor een foto gemaakt met een mobiele telefoon. Daar zullen jullie de komende tijd meer van zien.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home