GeenSmaak

Monday, March 14, 2005

Missie: boodschappen doen (zaterdag 12 maart)

Gisteren was ik echt nog pessimistisch over alles, maar vandaag ziet alles er beter uit.

Vannacht was er weer twintig centimeter sneeuw gevallen. Daar baalde ik enorm van, want dat betekende dat ik te voet boodschappen moest gaan doen. Het zit namelijk zo: Peggy, die 86 jaar oud is, gaat de deur niet meer uit als er ook maar enigzins een verhoogd risico is om een ongeluk te krijgen. Als ze in een ongeluk betrokken zou zijn, zou hoogstwaarschijnlijk haar rijbewijs ingetrokken worden. En als amerikaan kun je de deur niet uit tenzij dat in je auto is, dus zou ze voorgoed aan huis gekluisterd zijn als ze haar rijbewijs zou verliezen. Ze zou misschien vandaag boodschappen gaan doen en dan zou ik met haar mee kunnen, maar gezien de hoeveelheid sneeuw die er gevallen was, ging dat dus niet door. Dus ik ging alleen. Eerst een stukje met de bus en vervolgens lopend. In Peggy's sneeuwschoenen.

Ik moest dus sneeuwbestendige schoenen hebben, dus ging ik vòòr het bezoek aan de supermarkt naar de 'Payless', de amerikaanse schoenenreus. Daar hadden ze leuke schattige lelijke regenlaarsjes, zoals Tineke ook heeft, maar dan roze en met bloemetjes. Die heb ik dus gekocht. Gegarandeerd sneeuw-proof :D . En omdat ze maar 7 dollar waren heb ik daar ook nog Bollywood slippertjes gekocht.

Toen ging ik dus naar de supermarkt. Tot nog toe heb ik niet echt gekookt, alleen maar magnetronmaaltijden opgewarmd. Er is een ruime keuze aan magnetronmaaltijden, veel niet zo aantrekkelijke dingen, maar in de vegetarische en de exotische hoek vind ik meestal wel wat lekkers. En ze zijn echt best lekker. En vandaag ging ik dus boodschappen doen om te koken, maar dan ben je echt snel al twee tot 4 keer zoveel kwijt als je aan een magnetronmaaltijd kwijt zou zijn, want verse producten zijn zooo duur. Ik hou het dus voorlopig bij veel magnetronmaaltijden, vers fruit en af en toe zelf koken.

In de supermarkt zijn veel produkten in een familie-verpakking te krijgen. In de exotische hoek stond ook humus. AMERICA'S FAVOURITE HUMMUS "for the whole tribe"

Het toeval wil dat het deze week dus St. Patricks day is, en dat ik een boek aan het lezen ben over de geschiedenis van Ierland, waarbij ik net bij het hoofdstuk over St. Patrick aanbeland ben. Binnenkort zal ik jullie uitgebreid informeren hierover. Ik heb met mijn mobiele telefoon ook echt de leukste kiekjes gemaakt van de proceleinen St. Patrick's Day beeldjes die Peggy heeft staan, maar ik kan maar nergens een USB Bleutooth adapter vinden. Jullie moeten dus nog even wachten.

Volgens weekend ga ik in New York bij Jochem's tante Dorien slapen. Daar heb ik echt erg veel zin in.

Verder werd het vanmiddag plotseling extreem lekker weer en heb ik hardgelopen. Dat was echt fantastische en compleet onverwacht. De sneeuw op de weg was gesmolten en de zon scheen en het was plotseling lente. Ik hoop dat het zo blijft, maar dat zal wel niet. Het weer kan hier plotseling enorm omslaan.

Zo is de zaterdag waar ik behoorlijk tegenop keek al weer voor een groot gedeelte voorbij.

1 Comments:

  • At 1:30 AM, Anonymous Anonymous said…

    Haha, hardlopen op je nieuwe regnelaarzen (nee, ik snap het, maar het is wel een leuk beeld!)

    Marieke

     

Post a Comment

<< Home