GeenSmaak

Monday, November 27, 2006

Thanksgiving

Het afgelopen weekend was ik een paar dagen in New York op bezoek bij de oom en tante van Jochem in verband met Thanksgiving. We gingen naar vrienden van hen voor het Thanksgiving diner. Ik viel natuurlijk meteen door de mand toen ik mezelf voorstelde aan het personeel, maar verder was het erg vermakelijk.

Het (gespreks-) thema van de avond was (zoals dat wel vaker gaat als er veel champagne vloeit): sex en relaties.

Het aperatief nuttigden we aan een barretje in de kelder met uitzicht op een meer.

Een oudere vriendin (rond de 60) kwam haar nieuwe vriend voorstellen. Terwijl ze hem doordirigeert naar het volgende groepje rent ze terug naar ons, grijpt haar kleine foto-album uit haar handtas en laat ons een foto zien van haarzelf met een andere man. "En dit is mijn andere vriend. Met hem heb ik wel sex."

Later gaan we naar boven voor het diner. We eten kalkoen met cranberry-saus, net zoals de rest van Amerika.

Tijdens het eten bekent een andere oudere vrouw dat ze echt niet meer weet waar ze het moet zoeken. Ze heeft al van alles geprobeerd, maar de ware kan ze maar niet vinden. Onlangs bedacht ze dat ze misschien wel teveel ratio mee liet spelen als ze uitging met mannen. Daar zou natuurlijk best wat in kunnen zitten. Daarom besloot ze om voortaan alleen nog maar met mannen die geen engels spraken te 'daten'. En? "I had some good sex." Maar op een relatie liep het niet uit.

De volgende ochtend spreek ik met de vrouw van Jochem's neef. Zij beweert dat haar man feilloos de Nederlanders op straat eruit kan pikken. Volgens haar roept hij dan altijd: "Hip, hip, Holland!".

En een terugkerend thema van hilariteit in het lab is Sinterklaas. Als je begint uit te leggen dat Zwarte Piet vermoedelijk een Italiaanse schoorsteenveger is, besef je halverwege ook wel hoe fout Sinterklaas eigenlijk is. Politieke incorrectheid hoezee!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home