GeenSmaak

Friday, July 21, 2006

Au!

En dan bijt je even zwaar in het stof.

De subsidie die ik aangevraagd had bij NWO voor 2 jaar post-doc in het buitenland heb ik niet toegewezen gekregen. Er is verder geen man overboord, want dan accepteer ik gewoon het aanbod dat ik hier heb gekregen, en het is nog maar de vraag wat er uiteindelijk beter staat op mijn cv, maar... de afwijzing doet toch pijn.

Het is naar om als je zo overtuigd bent van het belang van je onderwerp te zien dat anderen dat niet vinden. Dat andere onderzoekers waarbij grote vraagtekens geplaatst kunnen worden bij het wetenschappelijke gehalte van hun onderzoek wel degelijk een subsidie krijgen. En dan zijn er de twijfels over of ik ooit in staat zal zijn om in Nederland subsidies binnen te krijgen. Is dit een valide voorspeller voor toekomstige aanvragen en kan ik maar beter hier blijven als ik een carriere in de wetenschap wil?

O ja, ook zo leuk: ik vernam dit via de website waar een lijst met toekenningen op stond. Ik heb de afgelopen week gemaild en gebeld, maar ik moest maar op de brief wachten (die overigens nog steeds niet aangekomen is, in Utrecht wel te verstaan).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home