GeenSmaak

Thursday, December 14, 2006

De eerste kamer die ik betrok in Utrecht huurde ik in onderhuur van een ca. 35 jarige man. Het was een kleurrijke figuur, dat is zeker. Zo had hij bijvoorbeeld zijn rechten-doctoraal bijna cum laude binnen, op 1 vak na. Dat hij dat laatste vak niet wilde halen was een principe-kwestie die ik niet begreep en niet onthouden heb. Daarnaast studeerde hij organisatie-psychologie en was bezig met het opzetten van zijn eigen consultancy-bureautje. In het verleden had hij in Israel als commando gevochten. Daardoor droeg hij een trauma bij zich dat bestreden diende te worden met vele halve liters bier. Het gebeurde regelmatig dat hij een nacht en de daaropvolgende dag door dronk, net zolang tot hij in een delirium terecht kwam. Dan zwalkte hij naakt door het huis en logeerde ik een paar dagen ergens anders.
Interessanter was dat hij een vriendin had. Zij was een even kleurrijke figuur, en ze hadden een passionele relatie getuige de vele ruzies waarbij beide niet aarzelden de ander een klap te geven om vervolgens op luide wijze de liefde te bedrijven. Soms gingen die ruzies over mij. De vriendin was er namelijk van overtuigd dat hij haar bedroog met mij. Nu is dat natuurlijk op zich niet geheel uit te sluiten, maar het was toch wel uiterst onwaarschijnlijk. Dat had ermee te maken dat ik op 18-jarige leeftijd niet bepaald onappetijtelijk uitzag (en hij wel, na 15 jaar alcohol, drugs en sigaretten), dus ik kon wel wat beters krijgen. Maar een belangrijker reden was dat hij (naast al het bovenstaande, stel je voor!) een totaal walgelijke gewoonte had: hij at iedere ochtend twee half rauwe eieren.
Overigens heb ik nog wel iets positiefs aan de man overgehouden: afgelopen voorjaar ontdekte ik een dubbele inschrijving bij woningnet.nl. Om ondoorgrondelijke redenen stond ik met hem als woningzoekende ingeschreven. Die inschrijving heb ik laten splitsen, waardoor ik een significant langere inschrijving heb.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home